Witamy w OSKAR - Nauka Jazdy Wojciech Suchocki
Miło nam
Witamy na stronie Nauki Jazdy “OSKAR” Wojciech Suchocki. Zapraszamy do współpracy osoby chcące nabyć uprawnienia do prowadzenia pojazdów mechanicznych kat. “B”. Zapraszamy poniżej celem zapoznania się z ofertą 🙂

OPINIE

Ocena 4.9
Opinie 100+


Zaufało nam sporo kursantów

Zapraszamy do współpracy wszystkich chcących zdobyć upragniony dokument jakim jest Prawo Jazdy 🙂

Zaufało nam sporo ludzi, którzy odmienili swoje życie 🙂

Co oferujemy ?

Przedstawiamy wam szybko co dostajecie w trakcie kursu 🙂 

F.A.Q. - Jakieś pytania ?

Osoba starająca się o prawo jazdy musi pozyskać Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) we właściwym na miejsce zamieszkania Starostwie (Urzędzie Miejskim). Aby uzyskać PKK należy w ww urzędzie złożyć:

  • podanie,
  • jedną fotografię bez nakrycia głowy (3,5×4,5 cm),
  • orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
  • w przypadku nie ukończenia 18 lat (min. 17lat i 9 m-cy) zgodę rodziców na rozpoczęcie szkolenia.

Z uzyskanym PKK należy zgłosić się do wybranej Szkoły Nauki Jazdy gdzie zostanie pobrany PKK i można będzie rozpocząć szkolenie. Po przeprowadzonym szkoleniu PKK jest zwracany do Starostwa i można zapisać się w dowolnym Ośrodku Egzaminowania Kierowców (ZORD,WORD) na egzamin praktyczny i teoretyczny.

Aby się zapisać na egzamin należy zabrać ze sobą PKK oraz dokument potwierdzający tożsamość (Dowód osobisty, paszport, itp)

1) 30 zł – za egzamin teoretyczny przeprowadzany w formie pisemnego testu lub przy użyciu komputerowego urządzenia egzaminacyjnego;
2) 40 zł – za egzamin teoretyczny przeprowadzany w formie ustnej;
3) 140 zł – za egzamin praktyczny dla prawa jazdy kategorii B;
 
Za egzamin praktyczny przeprowadzany w stosunku do osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie lekarskie z adnotacją, że mogą prowadzić pojazd silnikowy po przystosowaniu go do rodzaju schorzenia, w przypadku gdy jazda egzaminacyjna odbywa się pojazdem tych osób, opłatę zmniejsza się o 50 %.

Baza pytań egzaminacyjnych na prawo jazdy – oto link: http://prawkobazapytan.pl/

Od 19-01-2013 obowiązują nowe zasady egzaminu teoretycznego. Przeprowadzany jest w formie testu komputerowego. Polega na odpowiedzi na 32 losowo wybranych przez komputer pytań w ciągu 25 minut. Składa się z części 20 pytań popartych wizualizacjami (film, zdjęcie), na które udziela się odpowiedzi TAK/NIE. Czas na przeczytanie pytania to 20sekund, potem następuje pokaz filmu/zdjęcia i mamy 15 sekund na udzielenie odpowiedzi. Druga część egzaminu to 12 pytań, na których rozwiązanie mamy 50sekund (na każde) i wybieramy JEDNĄ odpowiedź z 3 zaproponowanych przez system. Egzamin uważa się pomyślnie ukończony w przypadku uzyskania nie mniej niż 68 punktów na 74 możliwe do uzyskania.

Pamiętaj, że na każde pytanie może być tylko jedna
prawidłowa odpowiedź
Pamiętaj, że do pytania nie można „wrócić”
Uważnie oglądaj filmy/zdjęcia zanim udzielisz odpowiedzi

PAMIĘTAJ WEŹ NA EGZAMIN DOWÓD OSOBISTY LUB PASZPORT!!!

TESTY EGZAMINACYJNE I NAUKA:
Na naszych zajęciach każdy uczestnik kursu wraz z książką otrzymuje płytę z testami z pytaniami,

które zawiera baza pytań PWPW w koszalińskim ZORD.

Po pozytywnie zdanym egzaminie Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w którym zadawaliśmy egzamin wysyła dokumenty (wypełniony przez nas w Ośrodku Szkolenia Kierowców wniosek, zaświadczenie lekarskie, zaświadczenie o ukończeniu kursu, zdjęcia, zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu) do Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego lub Urzędu Miasta właściwego dla miejsca naszego stałego zameldowania. Wydział Komunikacji sprawdza dokumenty i przesyła dane do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych celem wykonania dokumentu. Proces ten zostaje uruchomiony po wniesieniu opłaty za wydanie prawa jazdy. Status procesu produkcji naszego prawa jazdy można sprawdzić klikając na obrazek poniżej. Czas oczekiwania to według przepisów 30 dni , w praktyce do 1 do 3 tygodni. Odbioru naszego dokumentu dokonujemy w Wydziale Komunikacji odpowiedniego dla adresu zamieszkania urzędu miasta lub starostwa.

 

Opłaty:

  1. wydanie prawa jazdy – 100 zł.
  2. opłata skarbowa (dawne znaczki skarbowe) – 5 zł.
  3. opłata ewidencyjna – 1 zł.
  4. za każdy załącznik – 0,50 zł.

Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego – osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić 2 wybrane losowo elementy (1 z poz. 1-5 i jeden z poz. 6-13) z następujących:

 
  1. poziom oleju w silniku,
  2. poziom płynu chłodzącego,
  3. poziom płynu hamulcowego,
  4. poziom płynu w spryskiwaczach,
  5. działanie sygnału dźwiękowego,
  6. działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
  7. działanie świateł mijania,
  8. działanie świateł drogowych,
  9. działanie świateł hamowania „STOP”,
  10. działanie świateł cofania,
  11. działanie świateł kierunkowskazów,
  12. działanie świateł awaryjnych,
  13. działanie świateł przeciwmgłowych tylnych, – jeżeli występuje.
 

Na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut. Osoba egzaminowana powinna wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe. W przypadku dokonywania sprawdzenia świateł, o których mowa w pkt. 9 lub 10, osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego.

 

Ważne i życiowe uwagi!!!

– oświetlenie tablicy rejestracyjnej załączają się razem ze światłami pozycyjnymi/postojowymi i należy na to zwrócić uwagę podczas omawiania świateł pozycyjnych/postojowych,

– sprawdzając światła używamy określenia „SPRAWNE”, np. po wskazaniu i sprawdzeniu każdego po kolei kierunkowskazu wygłaszamy zdanie: „kierunkowskazy sprawne”

– sprawdzając płyny eksploatacyjne omawiamy je w myśl zasady „od ogółu do szczegółu”, np. w przypadku płynu chłodzącego wygłaszamy sentencję: „W tym miejscu znajduje się zbiornik płynu chłodzącego (NIE CHŁODNICZEGO!!!)- pokazujemy zbiornik. W tym miejscu oznaczono poziom minimalny (pokazujemy na kreskę z oznaczeniem MIN) a w tym oznaczono poziom maksymalny (pokazujemy na kreskę z oznaczeniem MAX). Ilość płynu chłodzącego powinna zawierać się w przedziale nie mniejszym niż poziom MIN i nie większym niż poziom MAX. W tym przypadku (pokazujemy poziom płynu chłodzącego) poziom jest prawidłowy.” – możecie spotkać się z pytaniem „dodatkowym”- „Co w przypadku gdy płynu xxxx jest za mało?”. Odpowiedź powinna brzmieć: „Dolewamy do prawidłowego poziomu płynem/olejem ostatnio do tego celu używanym lub zalecanym przez producenta”

– w przypadku omawiania poziomu płynu w spryskiwaczach pamiętajmy, że w zasadzie nie jesteśmy w stanie zobaczyć poziomu tego płynu (zbiornik jest schowany- widoczny jest tylko wlew). Pokazujemy więc wlew płynu do spryskiwaczy, i mówimy, że jeżeli w przewodzie widzimy lustro płynu uznajemy, że płyn jest. Jeżeli nie widzimy to należy go uzupełnić w zależności od pory roku- letnim lub zimowym. 2. Oznajmiamy, że obecność płynu sprawdzamy poprzez uruchomienie spryskiwacza (przy dźwigni uruchamiania wycieraczek) i sprawdzenie czy płyn pojawi się na szybie.

– w przypadku omawiania sprawdzaniu poziomu oleju silnikowego zaczynamy od stwierdzenia, że olej silnikowy sprawdzamy na płaskiej powierzchni i przed jazdą. Pokazujemy wlew oleju i wskaźnik/miernik poziomu oleju. Potem zaczynamy: poziom oleju sprawdzamy wyciągając wskaźnik przecierając go, ponownie wkładając i jeszcze raz wyciągając. Na wskaźniku jest podziałka min/max- poziom oleju ma być nie mniejszy niż minimum i nie większy niż maksimum. Jeżeli brakuje dolewamy ostatnio używanego lub zalecanego przez producenta

Po części egzaminu praktycznego z obsługi i eksploatacji samochodu przechodzimy do przygotowania do jazdy i jazdy po placu manewrowym. Zanim przystąpimy do jazdy musimy wykonać szereg czynności przygotowujących nas do bezpiecznej i komfortowej jazdy.

 

1. Przygotowanie do jazdy

Osoba prowadząca samochód zobowiązana jest bezpośrednio po zajęciu miejsca kierowcy w samochodzie do właściwego ustawienie fotela, zagłówków, lusterek i zapięcie pasów bezpieczeństwa (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), upewnienia się, czy drzwi pojazdu są zamknięte,

  • w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem,
  • w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem,
  • w wewnętrznym lusterku kierowca powinien widzieć przez tylną szybę obszar przestrzeni za pojazdem,
  • zagłówki powinny być ustawione blisko za głową na wysokości głowy,
 

2. Jazda po łuku i ruszanie na wzniesieniu

Po wykonaniu czynności przygotowujących do jazdy rozpoczynamy jazdę po tzw. „łuku”. Zanim ruszymy musimy dokonać:

  • upewnienie się o możliwości jazdy,
  • wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
  • ocena sytuacji wokół pojazdu,

Po sprawdzeniu powyższego komunikujemy osobie egzaminującej: „można jechać” . Po czym rozpoczynamy wykonywanie manewru „jazda po łuku” poprzez:

  • opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego – w przypadku kiedy jest uruchomiony,
  • łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika,
  • płynne ruszenie
  • płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w przypadku kategorii B i B1 w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka)- co oznacza w praktyce, że należy w trakcie jazdy do tyłu korzystać zarówno z lusterek bocznych, wstecznego jak i zauważalnie odwrócić się w celu obserwacji toru jazdy przez tylną szybę.

Po prawidłowym przejechaniu łuku (bez najeżdżania na linie, przekraczania ich- poza liniami wewnętrznymi ograniczającymi pole zatrzymania, bez potrącania i najeżdżania na pachołki lub tyczki) przystępujemy do manewru „ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu”. Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć – osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu zwalniając go.

Ostatnia część egzaminu praktycznego „jazda w ruchu miejskim”. Podczas trwającej nie mniej niż 40 minut (w przypadku egzaminu przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B1 lub B, egzaminator może zakończyć egzamin po upływie 25 minut, jeżeli został wykonany program egzaminacyjny i wynik egzaminu jest pozytywny) jazdy w ruchu miejskim osoba egzaminowana zobowiązana jest wykonać jeden z manewrów parkowania (prostopadłe, skośne lub równoległe między dwoma pojazdami) i manewr zawracania na drodze jedno jezdniowej dwukierunkowej z możliwością wykorzystania infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, zatoczki, itp).

1.Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego.
2.Jazda drogami dwukierunkowymi jedno- i dwujezdniowymi:
a) o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu,
b) posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości.
3.Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu.
4.Przejazd przez skrzyżowania:
a) równorzędne (trzy- i czterowlotowe),
b) oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu (znak A7, B 20, D1 oraz w połączeniu z tabliczkami T6a i c),
c) z sygnalizacją świetlną,
d) na których ruch odbywa się wokół wyspy,
e) dwupoziomowe (wjazd i zjazd) *)
5.Przejazd przez przejścia dla pieszych.
6. W przypadku egzaminu dla kategorii B i B1 prawa jazdy wykonanie:
a) jeden z następujących manewrów parkowania:
– prostopadłe

– wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy) przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
– skośne – wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy) przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
– równoległe pomiędzy dwoma pojazdami (manewr jest wykonywany jeżeli jest możliwe   wyznaczenie miejsca do parkowania – możliwa jedna korekta toru jazdy) – wjazd tyłem – wyjazd przodem, przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna stanowić około 2 krotność długości pojazdu egzaminacyjnego; w trakcie wykonywania manewru możliwa jedna korekta toru jazdy; po
zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; w
przypadku kiedy pojazd parkuje równolegle do krawężnika, w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik.
b) manewru zawracania na drodze jedno-jezdniowej – dwukierunkowej – możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.) – zawracanie musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego.
– miejsce do zawracania wyznacza egzaminator.
W przypadku błędnego wykonania manewru parkowania możliwe jest wykonanie manewru w innym miejscu wskazanym przez egzaminatora, a w razie braku możliwości znalezienia miejsca do wykonania manewru dopuszcza sie zamiennie wykonanie innego manewru parkowania.
7. Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*), przejazd przez tunel*) oraz obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego. (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 listopada 2008 r.)
8.Wykonanie manewrów:
a) wyprzedzania, omijania, wymijania (dla kategorii A1 przy prędkości co najmniej 50 km/h),
b) zmiany pasa ruchu i kierunku jazdy w lewo, prawo, oraz zawracania na skrzyżowaniu,
9 .Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu (manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania) – manewr nie dotyczy kategorii T prawa jazdy.
10.Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
– obowiązkowo w zakresie kategorii A1 prawa jazdy, w przypadku pozostałych kategorii nieobowiązkowe:
– w przypadku kategorii A1 prawa jazdy hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla,
– manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania.

*) Dotyczy miast posiadających przejazd kolejowy, skrzyżowanie dwupoziomowe lub tunel położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu manewrowego ośrodka egzaminowania.
**) Dotyczy miast z komunikacją tramwajową.

O mnie

Witam. Nazywam się Wojciech Suchocki. Jestem właścicielem szkoły nauki jazdy "OSKAR". Nasza szkoła swoją siedzibę ma w Białogardzie przy ul. Klonowej. Po więcej informacji zapraszm do linku poniżej 🙂
Wojciech SUCHOCKI
Właściciel, Instruktor Nauki Jazdy

Blog

Zapoznaj się z naszymi ostatnimi wiadomościami na blogu. 

Tutaj znajdziesz najnowsze informacje dotyczące przepisów, kursów i egzaminów państwowych.